I. Zasady ogólne.
- Mając na uwadze konieczność zapewnienia osobom małoletnim należytej ochrony w trakcie ich pobytu w Warmiński Hotel & Conference, wprowadzone zostają niniejsze „Standardy ochrony małoletnich”, zwane dalej Standardami.
- Ilekroć w Standardach jest mowa o:
- hotelu – rozumie się Warmiński Hotel & Conference,
- dyrektorze hotelu – rozumie się przez to osobę zarządzającą Hotelem,
- pracowniku hotelu – rozumie się przez to osobę zatrudnioną w Hotelu, niezależnie od rodzaju umowy na podstawie, której wykonywana jest przez nią praca w Hotelu,
- małoletnim – rozumie się przez to osobę, która nie ukończyła 18 roku życia.
- Wszelkie procedury przewidziane Standardami należy stosować w sposób racjonalny, z uwzględnieniem wszystkich zaistniałych okoliczności.
- Pracownicy Hoteli powinni w kontaktach z małoletnimi uwzględniać poziom ich rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego, a w przypadkach, gdy małoletni jest osobą niepełnosprawną lub osobą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wziąć tę okoliczność pod uwagę.
II. Zasady i procedury identyfikacji małoletniego przebywającego w Hotelu i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa.
- Identyfikacji małoletniego i jego relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w Hotelu, dokonują pracownicy Działu Recepcji.
- Identyfikacja taka następuje na podstawie wypełnienia oświadczenia określającego relacje łączące ją z małoletnim, oraz okazaniem dokumentu potwierdzającego dane małoletniego.
- W przypadku odmowy wypełnienia oświadczenia, o którym mowa w pkt II ust. 2 powyżej Hotel ma prawo odmówić zameldowania.
- Jeśli w trakcie przeprowadzania procedury opisanej w pkt II ust. 1 pracownik Działu Recepcji nabierze jakichkolwiek wątpliwości co do relacji łączącej małoletniego i osobą dorosłą, z którą przebywa on w Hotelu, wówczas należy o tym dyskretnie powiadomić Dyrektora Hotelu lub bezpośredniego Przełożonego. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników Hotelu.
III. Zasady zapewniające bezpieczne relacje między pracownikami Hotelu a małoletnim, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich.
- Jakiekolwiek kontakty pomiędzy pracownikiem Hotelu a małoletnim, przebywającym w Hotelu, nie powinny wykraczać poza interakcje uzasadnione obowiązkami służbowymi pracownika Hotelu.
- Niedopuszczalne jest stosowanie, przez pracowników Hotelu, wobec dziecka przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej, cyberprzemocy, zaniedbania w jakiejkolwiek formie.
- Rekomendowane jest unikanie pozostawania sam na sam z małoletnim w przestrzeniach prywatnych np. pokój hotelowy.
IV. Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie Hotelu jest zagrożone.
- Jeżeli zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie Hotelu jest zagrożone, wówczas każdy pracownik Hotelu jest zobowiązany, do reakcji na powyższe i do podjęcia stosownych działań.
- Uzasadnione podejrzenie skrzywdzenia małoletniego występuje w szczególności wtedy, gdy pracownik Hotelu zaobserwował okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie małoletniego, lub małoletni nosi ślady mogące świadczyć o krzywdzeniu, a także gdy małoletni sam poinformował o krzywdzeniu.
- Działania, o których mowa w ust. 1, powinny polegać na natychmiastowym powiadomieniu o zaistniałej sytuacji Dyrektora Hotelu, a jeśli to nie będzie możliwe lub mogłoby spowodować zbędne opóźnienie, na powiadomieniu bezpośredniego Przełożonego/ osobę decyzyjną lub policji.
- Pracownik może podjąć również bezpośrednie działania mające na celu zastopowanie krzywdzenia, uwzględniając, jednakże, by taka próba nie zagrażała bezpieczeństwu jego samego, małoletniego, ani też osób postronnych.
- Działania pracownika Hotelu powinny pozostawać w granicach prawa, w szczególności stosować się do zasad regulujących kwestię obrony koniecznej lub tzw. zatrzymania obywatelskiego.
V. Postanowienia końcowe.
- Standardy wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024 roku.
- Co najmniej raz na dwa lata dokonywana będzie przez Dyrektora Hotelu ocena Standardów w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami, a wnioski z przeprowadzonej oceny zostaną udokumentowane w raporcie.
- Standardy dostępne są na stronie internetowej www.hotel-warminski.com.pl oraz w formie papierowej, w widocznym miejscu na Recepcji, wraz z wersją skróconą przeznaczoną dla małoletnich.